Uncategorized

Kerstmis met de regiotaxi

Regiotaxi

De eerste klachten over de regiotaxi stromen binnen. Hieronder wat belevenissen met de kerst.

——————

Bij deze wilde ik graag een klacht indienen over de stadsregiotaxi Arnhem /Nijmegen.

Dit is er gebeurd met mijn moeder, want daar gaat het om. Mijn moeder had een taxi besteld op 24 dec voor 25 december dus eerste kerstdag om 2 uur .

Deze taxi kwam niet om 2 uur, dus mijn moeder heeft gebeld waar de taxi bleef. Kreeg iemand aan de telefoon die zij dat mijn moeder een taxi had besteld voor 28 december .Nou dat klopte dus niet, maar ze konden mijn moeder wel ophalen om 4 uur .Dat heeft ze niet gedaan, want ik heb haar zelf opgehaald. Maar ze heeft wel aangegeven sxe2x80x99avonds opgehaald te willen worden om half 10. Dus deze dame heeft dat veranderd. Dus 28 dec laten vervallen het ophalen om half tien, en verzet naar 25 december .Nou om half tien sxe2x80x99avonds geen taxi, om tien uur geen taxi ,dus ik ben gaan bellen. Nou dat ging ook niet want ze waren gesloten (2 de kerstdag trouwens ook, want toen wilden mijn moeder een klacht indienen). Maar goed, ik ben mijn moeder weg gaan brengen. En om half 11 stond er een taxi voor de deur. helaas te laat, een uur.

Wat ik al aangaf is dat mijn moeder 2de kerstdag wilden bellen met de klacht, maar ze waren dus gesloten.

Dus heeft mijn moeder 27 december gebeld om de klacht door te geven naar het nummer op de kaart. Deze dame gaf aan dat dit nummer niet goed was. Mijn moeder kreeg een andere nummer, belde dat nummer ,maar!!!! dit was een nummer waar je ringtonen kon krijgen voor je mobiel .

Schandalig dus dit hele verhaal. Deze taxi is net twee geleden begonnen. Nou, een goede start is het niet dus.

Het gaat hier wel om oudere mensen die toch al niet veel kunnen hebben. Tenmiste, mijn moeder wordt er altijd heel nerveus van .

Regiotaxi

Op eerste kerstdag kwam mijn moeder 85 jaar woonde te Arnhem bij ons eten in Duiven.

Afgesproken dat zei sxe2x80x99avonds met de regiotaxi naar huis zou gaan. Dit had ze zelf goed geregeld, ze zou opgehaald worden in Duiven om 21.00 uur. Om 21.15 was er nog geen regiotaxi te zien. Mijn moeder heeft een taxikaart waarop enkele telefoonnummers staan vermeld o.a. als de taxi niet komt. Die nummers gebeld, en wat denkt u: een bandje we zijn gesloten en geopend op werkdagen enz. enz.

Ca. 21.20 uur ging de telefoon, en een automatische beantwoorder gaf aan dat de taxi verlaat was en om ca. 21.45 zou arriveren. Dat werd dan 21.50 uur. Voor dat mijn moeder van 85 jaar oud thuis was, was het 22.45 uur!!!!

Iemand van 85 jaar oud die om 20.55 uur al klaar zit met de jas aan en dan om 22.45 uur eens thuis komt, dan dik ander half uur voor iemand van die leeftijd van Duiven naar Arnhem.

Verder ging bij ons de deurbel om 0.05 uur ik keek door het slaapkamerraam naar buiten(wij sliepen al) stond er een regiotaxi voor de deur???????????? Ja u leest het goed, ben verder niet naar buiten gegaan.

Ik zal uw mailadres bewaren want als ik hoor van mijn moeder wat er allemaal verkeerd gaat zal ik u nog wel eens mailen.

Regiotaxi

Hartelijk gefeliciteerd,dat jullie eindelijk die regiotaxi aanpakken.
Wij waren het hier in de omgeving met de situatie rondom de regiotaxi zoals dit voorheen was georganiseerd en werd uitgevoerd zeer tevreden,naar ik mij kan herinneren deed dat de Fa. Venderbosch uit Varsseveld. Alleen LOF voor die mensen.
Wanneer er nu een bedrijf opstaat en die zegt "Wij kunnen het beter en goedkoper" dan  is dat prachtig, het is immers gemeenschapsgeld en komt dan de dienstbaarheid ook ten goede.

MAAR DAN MOETEN ZE HET OOK WAAR MAKEN EN DAT DOEN ZIJ NIET.

Het allerlaatste voorval met de regiotaxi dat wij hebben mee gemaakt was 2e Kerstdag.JL
’s Morgens met  regiotaxi van Breedenbroek naar Terborg NS station. Daar was niks mis mee.
Wij zijn naar de kinderen in Zoetermeer geweest.
Op de terugweg beginnen we dan net zo als gewoonlijk alvast te bellen meteen wanneer we uit de trein stappen, en  dat is bij Uitgang Sonsbeekzijde  NS Arnhem. We hebben 20 min de tijd voordat we met de Syntus trein verder moeten richting Terborg. We zijn  beginnen te bellen terwijl we nog in de trein zaten die het station Arnhem komt binnen rijden.
Dan krijgen we de telefoniste van Regiotaxi aan de lijn met de mededeling: xe2x80x9c al onze medewerkers zijn in gesprek, wilt u een ogenblik wachten.xe2x80x9d

Na een poos kontakt met een van de telefonistes. Opgegeven wat de bedoeling was,kregen dan te horen: xe2x80x9ceen momentje aub ik moet even iets na vragen.xe2x80x9d

Intussen komt de trein van Syntus binnen rijden, mooi op tijd, om dan 5 minuten later op tijd te vertrekken.TERWIJL WIJ AL IN DE TREIN VAN SYNTUS ZATEN kregen we te horen:
xe2x80x9cer is geen mogelijkheid om u te vervoeren, probeer het met de gewone taxi.xe2x80x9d
Dat hebben we toen geprobeerd .Mooi dat dat mis ging.
Omdat de regiotaxi  ons zo lang heeft laten wachten was mijn beltegoed op 2 cent na op.

Nou wil het voorval zo zijn dat ik net een paar weken van te voren een nieuwe handy (zaktelefoon) met xe2x82xac 10 beltegoed heb gekocht .Daar komt nog eens bij op een bepaald bedrag als je binnen een bepaald tijdsbestek je aanmeldt  .Toen we begonnen te bellen zat er minimaal xe2x82xac10 op.

Wij vinden het ongehoord en het mag niet voorkomen dat een bedrijf  met overheidsgeld zo met de mensen om gaat.
Dat zij het goedkoper kunnen is prima, maar dat mag zeker niet ten koste gaan van de uitvoering. We zijn er ons van bewust dat er geld moet worden verdiend. Maar niet door een verkeerde bezuiniging .
Zo kunnen we nog wel meer voorvallen opnoemen, maar dit ligt ons het meest fris in het geheugen.

Wij zijn blij dat er eindelijk wat aan gaat gebeuren,zet die directie maar aan de schandpaal,maar blijf over het algemeen genomen met de handen af van het personeel , zeer zeker van het rijdende personeel, dat zijn immers alleen maar de uitvoerders van opdrachten, en kunnen er meestal niets aan doen, maar krijgen wel de meeste kritiek te verwerken.

Standaard

Plaats een reactie