Uncategorized

Huub Oosterhuis

Huub_oosterhuis

Minister Rita Verdonk is in alle staten over uitspraken van SP- lijstduwer Huub Oosterhuis ( foto hierboven). De priester- dichter vertelde dat het uitzettingsbeleid van Verdonk hem doet denken aan de Jodenjacht in de Tweede Wereldoorlog.

Verdonk heeft aangifte gedaan tegen Oosterhuis. Een discussie in het openbaar met hem gaat ze uit de weg.

Ik kan de uitspraken van Oosterhuis goed begrijpen. We hebben in het Nijmeegse voorbeelden gehad die mij ook deden gruwen. Zoals de zaak van Tresor Kalemba. En- heel recent- de behandeling door de IND van Moriba Keita.

Dat zijn beslist geen incidenten. Ik zou er zo nog een aantal kunnen opnoemen, maar mag dat niet. Zelf heb ik enige maanden gewerkt bij de IND, waarbij aaan mij geheimhoudingsplicht is opgelegd.

Mocht het toch tot een rechtszaak komen, dan wil ik met alle plezier getuigen voor Huub Oosterhuis.

Standaard

Geef een reactie

