Uncategorized

John Deighton

Johndeightonweb_1

Wat kan het stellen van schriftelijke vragen veel losmaken! Eerder berichte ik over GroenLinks- statenlid Jan Wijnia. Die vroeg zich af waar ik me mee bemoeide toen ik vragen stelde over de verkoop van aandelen door de ARN.

Nu werpt ook VVD- statenlid John Deighton ( foto hierboven) zich in de discussie. Hij stuurde de onderstaande e-mail naar statenleden en de pers.

Aan iedereen die het wil begrijpen.

De ARN is een zelfstandig bedrijf, waarbij de bevoegdheden tussen de directie, de raad van comissarissen en de aandeelhouders prima is geregeld.

Toine heeft hooguit iets in te brengen als hij tot 1 van die categorien behoort.

De ARN moet zijn eigen beleid volgen en doorkruist (met een ‘t’) daarmee helemaal niets.

Als Toine tot geen der categorien behoort is zijn mening over hun beleid even indifferent als zijn mening over General Moters, Shell of de lokale fietsenmaker in ons dorp. Globaal geschat komt de belangrijkheid van zijn mening uit op nihil.

Als hij vragen gaat stellen binnen de aangegeven richting, zal ik mij tot de voorzitter richten om de orde van de vergadering te handhaven. Het betreft geen enkele ‘provinciale’ zaak. En goedkoop campagne voeren voor de verkiezingen kan men buiten op de markt doen.

Waarvan akte.

Met beleefde groet,

John P. Deighton.

John Deighton lijdt kennelijk aan geheugenverlies. Hij is vergeten dat zijn eigen fractie, en niet in de laatste plaats voormalig VVD- gedeputeerde Henk Aalderink, zelf herhaaldelijk heeft gepleit voor verkoop van aandelen van de ARN. Ik ben wel blij dat de VVD nu inziet dat men dit niet had mogen doen.

Standaard

Geef een reactie

